Publicēts 14. jūlijā, 2010. Autors: tautietis.
Aptuveni pirms gada, E3 2009 ietvaros pasaule pirmo reizi tika iepazīstināta ar Kinect, ko tolaik vēl sauca par Project Natal. Toreiz uz Microsoft preses konferenci bija ieradies arī Pīters Molinjē, kurš sev līdzi bija paņēmis video klipu, kurā mēs pirmo reizi ieraudzījām virtuālo puiku Milo. Tā bija pēdējā reize, kad viņu redzējām, jo uz šī gada E3 Milo nebija atnācis. Paklīda runas, ka nabaga puika ir iebāzts skapī un darbs pie viņa esot beidzies, bet ātri vien tās ziņas tika apstiprinātas kā kļūdainas. Pītera vadītā komanda vēl joprojām aktīvi darbojās ap Milo un viņš šodien tika prezentēts TEDGlobal 2010 dalībniekiem.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 13. jūlijā, 2010. Autors: tautietis.
Ārā laiks ir karsts, un tas nozīmē, ka lielākā daļa no mums slēpjas ēnā, jeb arī iekštelpās. Tas arī nozīmē to, ka ir pienācīgs laiks rīkot kārtējo LevelUp konkursu. Šoreiz veselas divas balvas, viena gan priekš Xbox 360 lietotājiem, gan priekš Playstation 3 faniem.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 16. decembrī, 2009. Autors: tautietis.
Pateicoties video spēļu (datorspēļu) vecumam, kā izklaides sfērai, lielākā daļa parasto iedzīvotāju nav informēta par šo nozari un attiecīgi pie visām savām problēmām vaino video spēles, bieži vien nemaz nesaprotot, par ko tad īsti iet runa. Centīšos izskaidrot, kā tad īsti ir ar tām spēlēm un prātā apdalītiem cilvēkiem, kas vardarbīgi izturas pret apkārtējiem un pēc tam vaino spēles.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 9. decembrī, 2009. Autors: tautietis.
Spēļu industrijā, gluži tā pat kā jebkurā citā izklaides industrijā, ir savas gada balvu pasniegšanas ceremonijas. Tas, kas filmām ir Oskari vai Zelta palmas, tas video spēlēm ir VGA jeb Video Game Awards. Šī gada video spēļu balvu pasniegšanas ceremonija būs skatāma tiešraidē internetā jau pēc divām dienām.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 8. decembrī, 2009. Autors: tautietis.
Sekojot konkurentu paraugam arī Havok dzinēja veidotāji, tagad atļauj ielādēt savu dzinēju un tā darbarīkus neatkarīgo spēļu veidošanai. Pavisam nesen līdzīgu soli izdarija arī Epic games, izdodot Unreal Development Kit neatkarīgajiem darboņiem, kas ir Unreal Engine 3 izstrādes paka.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 5. decembrī, 2009. Autors: tautietis.
Regulāri pie rakstiem parādās, dažiem, šķietami pašsaprotami jautājumi, kur var iegādāties konkrēto spēli. Vai tieši pretēji izvēršas diskusijas, kur spēli var ielādēt nelegāli. Tad nu par spēļu iegūšanas veidiem.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 4. decembrī, 2009. Autors: tautietis.
Dažas dienas iepriekš jau rakstiju par demo versiju un dalītajiem iespaidiem to spēlējot. Beidzot līdz publikai ir nonākusi arī pilnā versija. Vai skats uz spēli ir mainijies un arī otrā daļa bija vienkārši tikusi pie slikta demo?
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 14. oktobrī, 2009. Autors: tautietis.
Piranha bytes ir pazīstama tikai ar vienu spēļu seriālu – Gothic, kas izpelnijies milzīgu atzinību kaujas sistēmas un sarežģītības dēļ. Ar Risen Piranha daudz neko nemaina nedz spēlējamības, nedz pasaules ziņā. Tā ir tieši tā pati Gothic`a, tikai ar citu virsrakstu, bet vai labāka?
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 18. martā, 2009. Autors: tautietis.
Nolēmu pievienoties savu rakstubrāļu akcijai un arī izteikt savu sašutumu par AKKA/LAA rīcību. Kā zināms, šī organizācija, kura it kā sakās aizstāvam autoru tiesības, sāk aizliegt blogos ievietot Youtube video. Pašsaprotami, ka Latvijas blogeri ir sašutuši, jo tā vien liekas, ka Latvija būs pirmā valsts pasaulē, kurā tiks aizliegta šāda rīcība un drīz vien internets pie mums būs tikpat apgraizīts, kā Ķīnā.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 17. martā, 2009. Autors: tautietis.
Pie spēļu izdalītāju apvāršņa ir parādijies jauns vārds blakus tādiem monstriem kā Steam, FilePlanet, Xbox Live un citiem - Awomo. Taču šī virtuālā spēļu tirgotava atšķiras ar vienu nelielu niansi, kas varētu patikt visnepacietīgākajiem spēlmaņiem. Tā ļauj sākt spēlēt spēli, pirms tā vēl ir novilkta.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 2. martā, 2009. Autors: tautietis.
Pirms neilga laiciņa blogā bija raksts par spēļu industriju un pārdomas par spēļu veidošanu Latvijas mērogos. Minēju, ka pats esmu neskaitāmas reizes mēģinājis ko darīt. Tā nu pagājušajā nedēļas nogalē, nejaušā kārtā pieķēru sevi domājam par kādu nelielu, muļķīgu ideju, kuru tūlīt pēc tam arī īstenoju tās pašas dienas vakarā - turpini.tk
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 23. februārī, 2009. Autors: tautietis.
Vēl pavisam nesen rakstiju, ka pēc sliktajām ziņām, EA tomēr ir saņemuši sevi rokās un turpina Need For Speed seriālu ar profesionālo autosacīkšu spēli NFS Shift, kas ambiciozi centīsies iekarot auto simulatoru lauciņu. Pavisam nesen cilvēkos nonākusi informācija par vēl divām Need For Speed spēlēm, kas arī solās iznākt šogad.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 20. februārī, 2009. Autors: tautietis.
Pavisam nesen, šomēness pasaulē nāca šausmu trillera F.E.A.R otrā daļa. Neskatoties uz to, Monolith nespēj tomēr tik viegli aizmirst savu pirmo seriāla veikumu, kas kā zināms bija ļoti labs. Pirmā F.E.A.R popularitātes laikā spēles fani galvenokārt koncentrējās uz spīdošo vienspēlētāja režīmu (Single player), tapēc tā daudzspēlētāju režims (Multiplayer) tika nepelnīti nogrūzts otrajā plānā un aizmirsts. Monolith cenšas šo situāciju mainīt, atdodot F.E.A.R multiplayer versiju pilnīgi bez maksas visiem gribētājiem.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 19. februārī, 2009. Autors: tautietis.
Lai gan pavisam nesen EA skaļi un drosmīgi paziņoja par seriāla pārtraukšanu, šķiet slepenībā viņi tomēr centās kaut ko vēl saglābt. Pirms neilga laiciņa EA paziņoja, ka vairs neizdos jaunas NFS spēles, līdz nebūs patiešam orģinālu ideju, ko un kā tad īsti taisīt. Nu vējš ir sācis negaidīti pūst pretējā virzienā.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 19. februārī, 2009. Autors: tautietis.
Sākumā cilvēks radīja skaitļošanas mašīnu. Tad kāds prātvēders iedomājās, ka uz tās varētu izveidot nelielu spēlīti. Pēc neilga laiciņa cilvēks izveidoja Youtube. Tad kāds ģēnijs iedomājās, ka tajā varētu izveidot spēli! Spēles interneta pārlūkā nav vairs nekas īpašs, taču spēles video skatīšanās lapā? Tas ir kaut kas jauns.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 18. februārī, 2009. Autors: tautietis.
Šķiet, nu jau gandrīz visi ir pazīstami ar pārlūku spēlēm, taču cik daudzi ir pazīstami ar interneta pārlūkiem spēlēs? Cik bieži klātesošajiem spēlmaņiem ir bijusi nepieciešamība samazināt spēli, lai pārlūkotu kādu iziešanu, FAQ vai ko citu internetā? Tad nu beidzot iespēja - pārlūkot internetu nesamazinot spēli - ir pieejams ļoti plašam spēļu lokam, ne tikai dažām izredzētajām, kurām cītīgākie spēlētāji bija paspējuši uzrakstīt skriptus.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 17. februārī, 2009. Autors: tautietis.
Global Game Jam ir pasākums, kura laikā entuziasti - spēļu izstrādātāji 48 stundu laikā mēģina izveidot spēli. Šis pasākums notiek paralēli dažādās pasaules malās. Vienkopus sanāk visas komandas un ķeras pie darba. Šogad 30. janvārī norisinājās pirmais šāda mēroga pasākums un tajā piedalījās simtiem komandas no visas pasaules.
Lasīt visu rakstu...
Publicēts 2. oktobrī, 2008. Autors: tautietis.
Jebkurš pieredzējis spēlmanis pateiks, ka mūsdienās vairs netaisa tādas braukšanas kā agrāk. Vismaz toreizējā kontekstā Need For Speed pirmsākumi vai Carmageddon slaiktiņi bija neticama pieredze. Mūsdienās veidotāji šajā jomā vairs īpaši necenšas, tikai reproducē visu iepriekš redzēto un ne tajā labākajā veidā. Tā tas bija, līdz pie mums nonāca GRID.
Lasīt visu rakstu...